IMG_20220822_090425.jpg

HVORFOR VELGE HEIMDAL FRISKOLE?

Barn og unge tilbringer svært mye av tiden sin på skolen. Ingen skoler er nøytrale, de vil alltid formidle livssyn gjennom holdninger, verdier og lærestoff. Heimdal friskole er et tilbud til foreldre som i tillegg til faglig god undervisning ønsker et kristent fundamentet for barna sine.

På Heimdal friskole får elevene en skolehverdag der Gud er til stede på en naturlig måte gjennom morgenandakter, storsamlinger og lærere som ber for og med elevene sine. Vi tror at gudsliv er naturlig for alle barn, og dette er det rom for på skolen vår.

​

Heimdal friskole ønsker også å være et sted hvor barn får lære på ulike arenaer, og vi mener at naturen er et godt sted å lære. Derfor har vi valgt å ha uteskole en dag i uken fra 1.-7. trinn. Da tar vi med klasserommet ut og lærer på andre måter. I tillegg til marka som vi har like ved, bruker vi også disse dagene til å besøke Ringve, dra på utesvømming, reise på besøk til synagogen og Nidarosdomen, skiturer eller skøyteturer.